Kovács Tünde HR Blog - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kovacstunde.blog.hu/2019/08/07/miert_tavoznak_az_uj_munkavallalok_legtobbszor_egy-ket_even_belul_meg_akkor_is_ha_a_munkakorulmenyek/full_commentlist/1#c37502374
Válasz erre: Miért távoznak az új munkavállalók legtöbbször egy-két éven belül, még akkor is, ha a munkakörülmények kielégítők és a fizetés is megfelelő?
2019-08-08T21:25:29+02:00
2019-08-08T21:25:29+02:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
Legyen ez a kulákok magánügye.
https://kovacstunde.blog.hu/2019/05/01/csaladbarat_munkahelyek_noknek_es_ferfiaknak_a_valosag_felulirja_a_vonzo_pr_szoveget/full_commentlist/1#c37139000
Válasz erre: Családbarát munkahelyek nőknek és férfiaknak – a valóság felülírja a vonzó PR szöveget
2019-05-04T19:10:35+02:00
2019-05-04T19:10:35+02:00
Gábor Kovács 32
http://blog.hu/user/799941
87 évesen figyelem a világot és gondolkodom. <br />
<br />
Úgy látom, hogy a gazdasági társadalmi fejlődéssel, a férfiak és a nők feladatai egyre kevésbé térnek el egymástól - kivéve az alapvető biológiai különbséggel összefüggő tennivalókat -. Ezt a változást a gyermeknevelésben betöltött szerepek nem követik. Ebből természetes módon feszültségek keletkeznek. <br />
<br />
Meredek gondolatom, hogy a gazdasági, társadalmi élet csúcsán élló, valamint az ide feltörekvő családok egyre kevésbé hajlandók a gyermekáldást vállalni. Még a keresztény tudatú házastársak is, gazdasági és társadalmi törekvéseiknek rendelik alá a gyermekáldást. <br />
<br />
A bébiszitter nem helyettesíti és nem is helyettesítheti a szülők teljes mértékű szerepét. A férfiaknak egyre nagyobb szerepet kell vállalniuk, a korábban nem férfi feladatként megszokott, és elismert tennivalókból. Ebből is ered, hogy a házaspárok vagy nem vállalnak gyermeket, vagy csak egyet (mit gyakran kimerítőnek tartanak). Egyre kevesebb a kétgyermekes család, több gyermekes pedig alig van. <br />
<br />
Nem véletlen tehát a modern Európa népesség fogyása. A befogadás, a betelepítés elkerülhetetlenné válik. Németországot hosszú ideig életben tartotta, az elvesztett területeiken élő nemzettársaik befogadása, de miután ez az utánpótlás kimerült, gazdasági kényszerűséggé vált más nemzetiségű bevándorlók befogadása. <br />
<br />
Noha Magyarország kibocsájtó ország (több százezren találtak munkalehetőséget határainkon kívül), mi is kitárjuk kapuinkat a kárpátaljai, erdélyi magyarok előtt. Mind ez addig megoldás, amíg az ott élő magyarok el nem fogynak, vagy az illőtő ország gazdaságilag fejlettségben megelőz bennünket. <br />
<br />
Az újkori népvándorlás nem állítható meg, mert az az ország ahol csökken a népesség, saját gazdasági és társadalmi erejének megőrzése miatt kénytelen befogadni az érkezőket.<br />
<br />
A föld szegény országai ugyanakkor túlnépesednek, és az ott élők egy része megtalálja a befogadásra kényszerült országokat, munkaerő hiánnyal küzdő területeket. Természeti törvény, hogy a különbségek kiegyenlítődésre törekednek.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/12/31/a_magyar_korhazak_balkani_allapotai_a_tisztasag_kultura_nem_pedig_penz_kerdese/full_commentlist/1#c34381237
Válasz erre: A magyar kórházak balkáni állapotai. A tisztaság, kultúra - nem pedig pénz kérdése
2018-01-01T14:42:30+01:00
2018-01-01T14:42:30+01:00
Éhesló
http://blog.hu/user/216204
Ez egy kiváló poszt.<br />
Köszönöm.<br />
Megemlíteném, hogy a kórházak rendelkeznek több higiénikus végzettségű szakemberrel is, akiknek a higiéné fenntartása a hivatásuk.<br />
Érdekes módon sehol nem látom, hallom, olvasom őket.<br />
<br />
Boldog új évet kívánok!
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c33714464
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2017-09-06T17:53:34+02:00
2017-09-06T17:53:34+02:00
andras1980
http://blog.hu/user/502183
<a rel="nofollow" href="https://www.facebook.com/tegezz/posts/1559276150761374">www.facebook.com/tegezz/posts/1559276150761374</a>
https://kovacstunde.blog.hu/2017/02/17/babzsakok_a_munkahelyen_avagy_jon_a_z_generacio_a_technikai_fejlodes_gyorsul_a_szemelyiseg_fejlodes_/full_commentlist/1#c32469564
Válasz erre: Babzsákok a munkahelyen, avagy jön a Z generáció - A technikai fejlődés gyorsul a személyiség fejlődés lassul
2017-02-19T08:33:54+01:00
2017-02-19T08:33:54+01:00
Jó Estét
http://blog.hu/user/219512
Szerintem rosszul latod, pusztan csak mashogyan motivalhato a Z generacio, mint a tied. Mar az Y generacional is egyre inkabb latszik, de a Z-nel meg plane h az "ontsuk rajuk korlatlan mennyisegu keszpenzt" nem mukodik. Nem feltetlen baj ez, csak meg kell tanulni kezelni.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32413318
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-02-10T19:46:11+01:00
2017-02-10T19:46:11+01:00
Gábor Kovács 32
http://blog.hu/user/799941
A Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése című blogodban elsősorban a munkaadók oldaláról közelíted meg a problémát. Nem kétséges, hogy jelenleg ennek a megoldásnak ők a meghatározó szereplői. A munkavállaló saját személyében nem sokat tehet egy adott munkahelyen. Legnagyobb könnyítés, hogy minden hátrányos következmény nélkül új munkahelyet kereshet, akár külföldön is. De ez az út nem mindenki számára nyitott. A munkavállalók segítségére, érdekeik képviseletére jöttek létre a szakszervezetek.<br />
A RÉVAI NAGY LEXIKONT idézve: " A modern munkásmozgalomban a munkások iparágak szerinti szakegyletekbe tömörültek, hogy érdekeiket a munkáltatókkal szemben érvényesíthessék...nagyobb befolyást akarnak szerezni a munkaszerződés alakulására....Hogy megfelelhessenek segélyező, nevelő és politikai feladataiknak, szakegyletekké és szabad szervezetekké alakultak." Az ÚJ MAGYAR LEXIKON bőséges terjedelemben foglalkozik a szakszervezeti mozgalommal.Az elmúlt XIX. században a szakszervezetek többsége politikai pártok befolyása alá került.<br />
A magyarországi rendszerváltás folyamán az országgyűlés 1992 március 30-i ülésnapján fogadta el az 1992. évi XXII. törvényt a Munka Törvénykönyvéről.<br />
Ez tartalmazza többek között:<br />
A törvény szerint szakszervezeten a munkavállalók minden olyan szervezetét kell érteni, amelyeknek célja a munkavállalók munkaviszonnyal kapcsolatos érdekeinek megvédése. Megalapításához minimum 10 fő szükséges. Ez a törvény igen tág lehetőséget biztosít a munkavállalóknak, mégis a szakszervezeti mozgalom hanyatlásának lehetünk tanúi A létre sem jövő szakszervezeteknek így nem jut szerep a munkahelyen belüli bérfeszültségek kezelésében, megoldásában.<br />
Véleményem szerint ez a rész hiányzik az írásodból.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32238919
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-26T15:36:13+01:00
2017-01-26T15:36:13+01:00
5perc
http://blog.hu/user/3795
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32231749" class="reply_nick_248061" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32231749 );">@Kicknick</a>: A céges kocsin egy bérlet árát spórolod meg, a magántelefont havi 1900Ft-ból ki lehet hozni, cserébe a 8 órás munkidőd kétszeresét ingyen készenlétben vagy.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32233153
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T20:59:21+01:00
2017-01-25T20:59:21+01:00
blasiusii
http://blog.hu/user/419195
ha többet számítana a munka mintsem a nyalás és a rokonok, valamint a minibálbér ténylegesen elégséges lenne egy minimális "európai" színvonalhoz (igen, az itthoni árak mellett ez már hazánkban is az 1000 EUR-t súrolja), akkor tizedennyien lennének kíváncsiak a másik fizetésére.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32231749
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T18:35:38+01:00
2017-01-25T18:35:38+01:00
Kicknick
http://blog.hu/user/248061
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32231117" class="reply_nick_885811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32231117 );">@Nancsibacsi</a>: "Ki az a hülye aki ilyet aláír?" nettó 400ért bármit aláirsz...<br />
""magán célra is igénybe vehető gépkocsi, laptop és mobiltelefon"<br />
Ezek pontosan 0 Ft-ot értnek, mert azért vannak hogy a SZABADIDŐMBEN felhívhassanak, távolról meg tudjam oldani a problémájukat INGYEN, ha távolról nem megy, akkor meg menjek be dolgozni, szintén INGYEN."<br />
A kocsin kb spórolsz havi szinten 50-100ezret a sajáthoz képest, a mobilon alapból havi 10ruppó, a laptop mondjuk ha magadnak veszel akkor elhanyagolható...viszont ingyen nem dolgoztathatnak, ha nem fizetteted ki a plusz melót amit szabadidődben csinálsz akkor balek vagy.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32231927
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T18:35:24+01:00
2017-01-25T18:35:24+01:00
GyMasa
http://blog.hu/user/824046
Az, hogy nem szabad a berekrol beszelni, az kizarolag a munkaadonak elonyos, hiszen csak igy hitetheti el a munkavallaloval, hogy "Mi mekkora jofejek vagyunk mar, hiszen ugy megfizetunk, hogycsak na!!!"Es igy teheti meg azt, hogy evrol-evre lassan elinflalja a huseges munkavallalok beret. Es<br />
Minden evben egy picivel kevesebbet emel, mint amennyiert egy uj embert felvehet.<br />
Es, ez az evek soran szepen osszeadodik.<br />
Nyilt titok, hogy igazi beremelest csak munkahelyvaltassal lehet elerni.<br />
Ezzel szemben pl. a munkaadok nagyonis tisztaban vannak a lehetosegeikkel, nem kell oket felteni egy percig sem.<br />
A megoldas, szerintem az alapber tabla, ami fugg a vegzettsegtol, a munkatapasztalattol, illetve esetleg opcionalisan az eletkortol. Ezt a reszt mindenki egyforman meg kellene, hogy kapja, es minden evben a nyilvanos bertabla szerint kellene igazitani a bert automatikusan.<br />
Ezen felul kell egy premium rendszer is, ami a cikkben emlitett, szemelyreszabott, elerheto celokon kell, hogy alapuljon.<br />
Es nem binarisan, hogy vagy kap az ember vagy nem, hanem ki kell tuzni tobb celt, amivel aranyosan novekszik a premium. <br />
Es ekkor maris ki van huzva a meregfoga a "Joska 2x annyit keres mint en, pedig ugyanazt "csinaljuK"..." fele kommenteknek, hiszen egyertelmuen szet van valaszva az alapber a premiumtol.<br />
Ha Joska heti 70 orat dolgozik, es/vagy hoz egy milliardos uzletet a cegnek, akkor az csak rajta mulott, mig a panaszkodo egyen napi szigoruan max. 7:55-ot tolt a munkahelyen, es csak passzianszozik abban az idoben.<br />
<br />
Ceges mobilt/notebook:<br />
Ezek egyszeru munkaeszkozok. Az, hogy magan celra is lehet hasznalni, az nyilvanvalo. En (is) egeszen pontosan NULLA HUF ertekben szamitom ezt bele a fizetesembe.<br />
Raadasul, barhova mennek dolgozni, ugyanigy megkapnam ott is ezeket, tehat SEMMI hozzaadott erteke nincs egyiknek sem.<br />
Ceges auto:<br />
Ez egyreszt csak bizonyos beosztas felett jar, masreszt ez pedig a legkivalobb modja annak, hogy a ceg kevesebb fizetest adjon az alkalmazottainak. A ceges auto ugyanis koltseg a cegnek, mig a fizetesnel ugye az erre szant osszeg fele tulajdonkeppen ado.<br />
RRaadasul ceges autot nem a 100 000 HUF-t kereso retegnek adnak, hanem azoknak akik joval tobbet keresnek.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32232067
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T18:35:21+01:00
2017-01-25T18:35:21+01:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225639" class="reply_nick_76340" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225639 );">@Kampfer</a>: Hmmmm... egyetértünk.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32232171
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T18:34:59+01:00
2017-01-25T18:34:59+01:00
5perc
http://blog.hu/user/3795
A kemmentek alapján az ajánlott intézkedések nem csillapítják a bérfeszültséget. De Magyarországon pont a hr és a vezetőség ma is szocialista működésszemléletet folytatja.<br />
Pl, ha valaki azt mondja "a hr-es picsa", mindenki aki nem ismeri a hivatkozott hölgyet, elképzel egy átlagos (mai, 40 év mai) otp-s ügyintézőt és nem is nyúl nagyon mellé.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32230911
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T13:50:58+01:00
2017-01-25T13:50:58+01:00
zZZz
http://blog.hu/user/110215
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225785" class="reply_nick_1084048" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225785 );">@KUNTYI</a>: ilyen stilussal az anyad dolgozzon neked kocsog
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32231117
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T13:50:36+01:00
2017-01-25T13:50:36+01:00
Nancsibacsi
http://blog.hu/user/885811
"Több cégnél ezért a bértéma tilalmát alkalmazzák"<br />
Ki az a hülye aki ilyet aláír?<br />
<br />
"magán célra is igénybe vehető gépkocsi, laptop és mobiltelefon"<br />
Ezek pontosan 0 Ft-ot értnek, mert azért vannak hogy a SZABADIDŐMBEN felhívhassanak, távolról meg tudjam oldani a problémájukat INGYEN, ha távolról nem megy, akkor meg menjek be dolgozni, szintén INGYEN. Szóval fizetnek egy 8 órás munkaerőt, akivel a heti 40 órát lehet lefedni, de ezért elvárnak egy további 128 órás rendelkezésre állást, ami további 3 fő felvételével se lenne meg teljesen. Ezért bőven kevés a dupla bér - pontosan NÉGYSZERES bér járna ilyen szintű rendelkezésre állásért.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32231001
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T13:43:48+01:00
2017-01-25T13:43:48+01:00
chrisred
http://blog.hu/user/257802
Az elsődleges bérfeszültség a bér nagysága és a megélhetési költségek között van. Akkor érzi valaki sértőnek és méltánytalan hátránynak az indokolatlan differenciálást, ha az valóban húsbavágó a mindennapi pénzgondok elhárításánál. Egyébként csak presztízskérdés lenne, ami sokakat nem is foglalkoztat.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32230899
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T13:41:42+01:00
2017-01-25T13:41:42+01:00
cog3981
http://blog.hu/user/1070532
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225785" class="reply_nick_1084048" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225785 );">@KUNTYI</a>: "senkinek semmi köze hozzá ki mennyit keres. ha kinyomozza és terjeszti, akkor meg ki kell rúgni. mindenki annyit keres, amennyit kiküzd magának. ha nincs pofád emelést kérni, akkor ne nyavalyogj hogy a másik mennyit keres."<br />
<br />
Mindenki arrol beszel amirol akar. Nem rabszolgasagban (es a volt szoci rendszerben) elunk!
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32230885
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T13:41:06+01:00
2017-01-25T13:41:06+01:00
vaki78
http://blog.hu/user/409362
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225929" class="reply_nick_230227" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225929 );">@CyberPunK</a>: Teljesen igazad van, egyébként szerintem ezt itt Mo-n is be kellene vezetni. Vagyok olyan szerencsés, hogy olyan nem állami cégnél dolgozom, ahol szabott bértábla van, így itt nem fordul elő olyan, hogy valaki csókos és többet kap. Az már más kérdés, hogy pozícióra alkalmatlan ember itt is akad :)
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226867
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T12:05:14+01:00
2017-01-25T12:05:14+01:00
guy
http://blog.hu/user/68528
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225095" class="reply_nick_95851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225095 );">@kuki123</a>: HA van 300 alkalmazottad, és a felső 10-nek 10x annyi pénzt adsz, mint az áttlagnak, akkor mekkor összegtől kell megválnia a felső 10-nek ahhoz, hogy a mradék 300-nál csak 4x jobban keressetek? Számold ki, meg fogsz döbbenni.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225785
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:33:23+01:00
2017-01-25T11:33:23+01:00
senkinek semmi köze hozzá ki mennyit keres. ha kinyomozza és terjeszti, akkor meg ki kell rúgni. mindenki annyit keres, amennyit kiküzd magának. ha nincs pofád emelést kérni, akkor ne nyavalyogj hogy a másik mennyit keres.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225831
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:33:01+01:00
2017-01-25T11:33:01+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225639" class="reply_nick_76340" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225639 );">@Kampfer</a>: <br />
Teljesen igazad van. Nálunk is pont ez a probléma, megspékelve az olyan barátságos beszólásokkal, hogy sorban állnak a helyedre, meg el lehet innen menni stb. A vicces, hogy a HR már észlelte a gondot, csak az igazgatóság lehurrogta őket.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225921
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:32:39+01:00
2017-01-25T11:32:39+01:00
Debóra_mama
http://blog.hu/user/1093640
Magyarországon a fizetéseknek köze nincs a valós teljesítményhez. Mucsai balkán szokás nálunk, hogy bármiféle vezető rüfkéje-barátja-seggnyalója sokkal többet kap, mint aki valójában a cég szekerét viszi előre. Ezért aztán árgus szemekkel figyeli minden rabszolga az ilyen érdemtelenül kedvezményezettek fizetését, nem keveset bosszankodva közben, meg kimegy miatta külföldre.<br />
Majd ha normális bérrendszer lesz, nem így lesz, de a problémát nem a tiltással lehet megoldani. Fölösleges tiltani a fizetésekről beszélgetést, hiszen az adatokat ismerők úgyis kiszivárogtatják azokat, hiszen ők is valszeg szopóágon vannak. Hadititkokat se tudnak sokáig megőrizni, nemhogy ilyeneket.<br />
Mocskos balkáni országban mocskosul megy minden, és mivel mindig fejétől bűzlik a hal, ott kéne először rendet tenni.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225877
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:31:27+01:00
2017-01-25T11:31:27+01:00
Kampfer
http://blog.hu/user/76340
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225485" class="reply_nick_1117506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225485 );">@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll</a>: Ezt jól látod! A versenyszférában is teljesen hasonló problémával találkozunk. Leginkább az alsóbb munkavállalói szegmensben (betanított munkás - operátor), mivel a szakmunkások, technikusok körében nem nagyon lehet új felvételesről beszélni, illetve a többéves múlttal rendelkezők jórészt elhagyták már, vagy készülnek elhagyni a szakterületet, az országot vagy mindkettőt!<br />
Kamp.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225929
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:30:51+01:00
2017-01-25T11:30:51+01:00
CyberPunK
http://blog.hu/user/230227
"Az egyéni jövedelmek meg- és kibeszélésének hazánkban hagyománya van, ez a mi kultúránk része."<br />
<br />
A nyugatiban meg annak van hagyománya, hogy nem úgy írják ki az állásokat, hogy versenyképes fizetés, hanem tól-ig összeg. Balkáni rabszolgatelep vagyunk. Ami igazán felháborító, hogy nem csak biodroid, de mérnöki munkakörben is.<br />
<br />
"valamint a magán célra is igénybe vehető gépkocsi, laptop és mobiltelefon mekkora összeggel járul hozzá a családi költségvetéshez,"<br />
<br />
Ööö, he? Bizonyos szint alatt ilyenek nincsenek, max telefon. Magasabb szinten meg azért kapja ezeket meg a munkavállaló, hogy bármikor elérhető legyen, illetve bármikor tudjon dolgozni, ha ég a ház. Valaki felhozná, hogy ezekkel milyen anyagi juttatást kapok, akkor vágnám is hozzá ezeket, hogy jó, innentől napi 8 óra, utána fűszálat keresztbe se.<br />
<br />
Az a baj, hogy a T. poszternek sincs köze a munkavállalókhoz.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226021
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:29:31+01:00
2017-01-25T11:29:31+01:00
sárospataki
http://blog.hu/user/315993
A bérek titkolása kelet-európai specifikum, és kizárólag a munkaadók érdekeit szolgálja. Én elgé sokat dolgoztam sok helyen (UK, DE, CH, LU, AT, USA), és nyilván nem illik direktben megkérdezni egy idegentől, alig ismert munkatárstól, mennyit keresel, de nincs ilyen tabu körülötte, tehát ha felmerül, az emberek azért simán beszélnek róla. Németországban pl. a szakszervezetek teljesen publikusan tartják a sávokat, sőt, ajánlják is azt, aztán ott van a Glassdoor, szóval ezt a szigorú tabut könnyű volt eladni azzal, hogy nyugaton ez így van, holott nincs így.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226483
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:28:34+01:00
2017-01-25T11:28:34+01:00
erkölcsi hulla
http://blog.hu/user/1167681
Megtiltja a köcsög főnök hogy egyáltalán beszélhessek a béremről :D:D<br />
Ha ez nem itt történne el sem hinném. XD<br />
Tiltott téma persze, a rabszolgáknak is tiltott volt a szabadságról beszélni, a rendszerváltás előtt meg amúgy is mindenki olyan kurva szabad lehetett.<br />
Szégyen baszod.<br />
"Gátlás nélkül beszélik meg" - gátlás nélkül kéne felakasztani
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226507
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:28:02+01:00
2017-01-25T11:28:02+01:00
Pestépítő
http://blog.hu/user/1045344
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese?full_commentlist=1#c32225639" class="reply_nick_76340" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225639 );">@Kampfer</a>: Ennek legfőbb oka hogy a vezetői pozíciókban nem a legalkalmasabb személyek üldögélnek hanem a rokonok, barátok, csókosok.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226509
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:27:49+01:00
2017-01-25T11:27:49+01:00
jobangel
http://blog.hu/user/630859
"Bérek alacsony szinten tartásával akkor érdemes operálnunk, ha az adott földrajzi területen nagyon nagy a munkaerő kínálat, és az ott élők rászorulnak a helyi munkára." --- írja a poszt, én meg fogom a fejem. Használjuk ki a rászorulókat! Azok akár ingyen is dolgoznak, csak dolgozhassanak!<br />
<br />
Nooormális? <br />
<br />
Naszóval, ha a cégnek van egy kis esze, akkor a nagy munkaerőkínálat mellett is rendes bért kínál, viszont válogat. Így helyi szinten presztízs lesz ott dolgozni, mindenki tanul, motiválttá válik bejutni is, ottmaradni is. Így lesz olyan munkavállalói tömege, mint másnak senkinek a környéken. Sőt, még a közeli helyekről is oda fognak költözni miatta, és méginkább tud válogatni.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226611
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:26:30+01:00
2017-01-25T11:26:30+01:00
Ekkora mellébeszélést már rég olvastam.<br />
Ha nem mondtam volna meg a fizetésem - illetve a béremet és annak járulékait -, akkor a mai napig pofátlanul ellopta volna a munkáltatóm a vasárnapi 50, illetve a munkaszüneti napokon a 100% bérpótlékot!<br />
<br />
Perre mentem és nyertem - egyébként közalkalmazott vagyok, azaz csak úgy kirúgni, na az nem megy -, és láss csodát, a többiek is megkapták 3 évre visszamenőleg az összes elmaradt pénzt és a kamatokat!<br />
<br />
Ami jelen esetben nem a Banki alapkamat mielőtt.<br />
Hanem a Bíróság által megállapított 8,5% kamat. <br />
<br />
A Tanulság?<br />
Sajnos muszáj megmondanunk egymásnak a bérünket, mert a munkáltató simán becsap, ha nem vagy járatos a jogban.<br />
<br />
Ennyi.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32226629
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T11:24:53+01:00
2017-01-25T11:24:53+01:00
Pirx
http://blog.hu/user/168244
Mi az, hogy megbeszélik a mai napig az emberek a fizetésüket? Ha akrják, tegyék! Én soha nem voltam kíváncsi más fizetésére, és a cégemnél nem is tudom. Ámdebár egyszerűen ki lehetne húzni a méregfogát a dolognak, fizetéssel kell meghirdetni az állásokat. Ahogy ezt például amerikában, de már sok helyen Európában is teszik. Nem titkolózni kell(ene)
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970321
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2017-01-25T08:31:32+01:00
2017-01-25T08:31:32+01:00
Mr. Közbiztonság Szilárd
http://blog.hu/user/820429
Milyen szar lehet a svédeknek, hogy nincs magázás, csak tegezés. Távolságtartásra esély sincs, még a királyt is letegezheti egy taknyos kéregető is.<br />
<br />
Bezzeg az angoloknál meg tegezés nincs, csak magázás, ezért olyan távolságtartóak is. Még a kutyát-macskát is magázzák.<br />
<br />
(Aki eddig úgy tudta, hogy az angoloknál tegezés van, az bizony téved. A tegezés kiveszett, ma már csak vallási szövegekeben fordul elő a thou = te személyes névmás és annak esetei, úgymint thee, thy és thine (bár ez utóbbi már birtokos névmás).)
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970507
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2017-01-25T08:31:25+01:00
2017-01-25T08:31:25+01:00
kistukesz
http://blog.hu/user/562958
A tegezés és magázás tényleg egy valós probléma és ebből nehezen fogunk kikecmeregni. Egyébként én tegezés párti vagyok, de a mai napig ahogy a cikkben is szerepel gondot okoz, hogy kinél alkalmazhatom.<br />
Remélem a tegeződés felé fog elmozdulni a dolog. Mindig azt mondtam, hogy tegezve is lehet tisztelni a másikat és magázva is el lehet küldeni bizonyos helyekre.<br />
Talán a gyerekekkel kellene kezdeni a tanítást, hogy tegezve tiszteljenek mindenkit és elfelejteni, a magázódást.<br />
A gyerekek könnyen megszokják, de nekünk nem lesz egyszerű!
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970633
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2017-01-25T08:31:09+01:00
2017-01-25T08:31:09+01:00
mcc
http://blog.hu/user/199055
És fontos, hogy az energiáink legalább 10%-át erre fordítsuk, amíg az angolszászok termelnek.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225053
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:30:58+01:00
2017-01-25T08:30:58+01:00
Bloodscalp
http://blog.hu/user/328118
a sok bullshit szokás szerint körülmaszatolja az alulfizetés -rabszolgatartás-évtizedes gondját
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225095
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:30:45+01:00
2017-01-25T08:30:45+01:00
kuki123
http://blog.hu/user/95851
nagyon egyszerű az ok:<br />
<br />
Egyesek pár ezer forintos különbségekkel dolgoznak.<br />
Mások szorzóval, vagy minimum 100-150-ezres különbségekkel.<br />
<br />
Mivel a minimál élethez legalább 300-400e Ft kellene már idehaza is...<br />
Közben 100-200nettón tengődnek az emberek.<br />
<br />
Miközben a cég vagy részleg vezetők 3-5-10xeres béreket és juttatásokat vesznek fel.<br />
<br />
Külföldön ez nem divat, ott a legalja és a legteteje közt úgy van 2-4x-eres különbség, hogy a legaljából is bőven el lehet éldegélni.<br />
<br />
Nos ezért kérdezgetik egymást az emberek.<br />
Mondjuk attól, hogy megtudja hogy XY-né mennyivel több és nem tesz utána semmit...az már a maga baj..
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225351
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:30:27+01:00
2017-01-25T08:30:27+01:00
Genius2
http://blog.hu/user/243191
Nagyon jó cikk! Én azért örülök, hogy nálunk a menedzsment a cég nyereségességéhez köti a bonuszt: ha ők nem kapnak, én sem. De ha együtt örülünk, akkor végső soron mindenki jól jár, nem? És hát tegye fel a kezét az a vezető, aki szívesen lemond a saját javáról, ahhoz képest az a kis morzsa már nem számít, amit az alattvalóknak kell hinteni...<br />
Na, ezt kellene észrevenni és hinteni, kedves HR!
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225485
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:30:01+01:00
2017-01-25T08:30:01+01:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
Megjegyezném hogy az új minimálbér emelés okoz komoly bérfeszültségeket.<br />
Például hogy egy kezdőt az államigazgatásban annyiért kell felvenni, mint egy 15 éve ott dolgozó gyakorlottat. Tudok olyan állami intézményt ahol sorban mennek el emiatt és ebből komoly zűr lesz az államigazgatásban.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225499
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:29:46+01:00
2017-01-25T08:29:46+01:00
cog3981
http://blog.hu/user/1070532
"Hiába a tiltás, a magyar emberek gátlás nélkül kérdezik meg egymástól fizetésüket és beszélik meg azt."<br />
<br />
Haaat.. az emberek azt beszelgetnek amit akarnak. Tiltani? Wow! Ez nem a komcsis rendszer! Eppen ez a problema, munkaadoi fejekben meg mindig az elmult rendszer van.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225505
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:29:13+01:00
2017-01-25T08:29:13+01:00
cog3981
http://blog.hu/user/1070532
Mas. "Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg." Erdekes hogy munkaadoi cikkhez milyen nehezen lehet hozzaszolni.. sokszor csak facebook regisztracioval lehet. Csak nem le akarjak nyomozni kinek mi a velemenye :D
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/11/berfeszultseg_a_cegeken_belul_es_a_magyar_tarsadalomban/full_commentlist/1#c32225517
Válasz erre: Bérfeszültség a cégeken belül és a magyar társadalomban
2017-01-25T08:28:38+01:00
2017-01-25T08:28:38+01:00
cog3981
http://blog.hu/user/1070532
"Az emberek munkahelyen belül és kívül is megtárgyalják egymással kereseteiket és mérik saját jövedelmüket másokéhoz. Ez a magatartás a magyar kultúra része."<br />
<br />
Sot! Most mar mi kulfoldrol dolgozok is felvilagositjuk az otthonmaradottakat mennyit kellene kapniuk! Tiltsak be a zinternetet! :D<br />
<br />
"Az emberek munkahelyen belül és kívül is megtárgyalják egymással kereseteiket és mérik saját jövedelmüket másokéhoz. Ez a magatartás a magyar kultúra része."<br />
Ez igazi magyart leszolo bejegyzes. Eros szakszervezetek kellenek, problema megoldva! ;)
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/11/berfeszultseg_a_cegeken_belul_es_a_magyar_tarsadalomban/full_commentlist/1#c32225527
Válasz erre: Bérfeszültség a cégeken belül és a magyar társadalomban
2017-01-25T08:27:41+01:00
2017-01-25T08:27:41+01:00
cog3981
http://blog.hu/user/1070532
Masreszt, tobb esetrol tudom hogy a cegvezetok anno a komcsirendszerben gyakorlatilag csinos vagyonokat loptak ossze maguknak.<br />
Kivalo recept volt hogy tegyuk tonkre a ceget a komcsi rendszerben majd vegyuk meg magunknak fillerekert rendszervaltozas utan.
https://kovacstunde.blog.hu/2017/01/24/munkahelyen_beluli_berfeszultseg_kezelese/full_commentlist/1#c32225639
Válasz erre: Munkahelyen belüli bérfeszültség kezelése
2017-01-25T08:27:17+01:00
2017-01-25T08:27:17+01:00
Kampfer
http://blog.hu/user/76340
Álomvilág!<br />
<br />
Ma Magyarországon egy piaci szegmensben tevékenykedő cégnél a bérkérdés egyszerűen tabu! Ennek több oka is van. Mivel 24 éves munkaviszonyomból épp 20-at töltöttem a magánszférában, továbbá 5 évet érdekképviseleti tisztségviselőként is töltöttem, van már egy kialakult tapasztalatom. Alapvető ellentét van munkavállalók és vezetők között. Vagyis a 'dolgozók' (szakemberek, technikusok, szakmunkások) és vezetők (managerek, 'öltöny-nyakkendő-kiskosztümök' - és ide már az adminisztratív dolgozók is érthetők nagyobb üzemeknél) között. Evidencia az 'egy hajóban evezünk', az 'együtt sírunk, együtt nevetünk' frázisok kiröhögése és az ezt hirdető (leginkább nyakkendők) személyek megvetése és az ellenük érzett gyűlölet! Nos, ezek a 'főnökök' a leghangosabb hirdetői a bérkérdések tabuként való kezelésének. Természetes, hogy ha ezek szájából elhangzik egy kijelentés (amit ők érvként kezelnek, pedig egyáltalán nem az), akkor azt a munkavállalók döntő többsége nettó hazugságként, parasztvakításként, sumákolás kendőzéseként értékeli. És azt kell mondjam, hogy sajnos nem is tévednek! További kiáltó indoka ennek a vélekedésnek az is, hogy a még megmaradt szakemberekből, technikusokból álló állományt is rendszeresen ezzel az ostobasággal próbálják vakítani a 'főnökök'. Azonban mindezt abban a helyzetben teszik, hogy mindenki tudja, a valódi bevételt hozó tevékenységhez (amit koordinálniuk kellene) SEMMIT nem tudnak hozzátenni. Még csak lövésük sincs a tevékenységről, annak szakmai hátteréről! A tavalyi tréningek egyik anyaga volt (ami a LIGA és a MASZSZ anyagaira is épült), hogy a szakemberek munkaerőpiacról való eltűnésének az EGYIK oka a bérezés módja itthon. A másik oka a kedvezőtlen munkahely légkör és az erkölcsi és szakmai megbecsülés TELJES hiánya! Mindezen körülmények között kívánják kommunikálni azt az érvrendszert a bérekkel kapcsolatosan, amiről poszter is írt. Szerintem ez esélytelen és zsákutca! Sajnos a közép- és felsővezetői attitűdök, a gondolkodás és a szemlélet módja teszi LEHETETLENNÉ! Egy munkajoggal, cégen belüli kommunikációval, vezetéselmélettel foglalkozó komoly tapasztalattal rendelkező jogásznő tavaly egy tréningen nekem azt mondta: 'ma Magyarországon egy gazdasági szervezet gazdálkodására, pénzügyi stabilitására a legnagyobb veszélyt a - KÖZÉPVEZETŐK jelentik!' Vagyis az a kommunikáció és gondolkodásmód, amit képviselnek és általánosnak tekinthetőek a piaci szegmensben tevékenykedő cégeknél. Ebben az összefüggésben a posztban leírtak kiváló elméleti anyagnak tekinthetőek, azonban a gyakorlati megvalósításuk szinte lehetetlen (szerintem)!<br />
- minden munkavállaló számára ismert céges bérpolitika<br />
Szinte utópia! Ad-hoc megoldásokat keresnek a bérpolitikában is az éppen égető problémák orvoslására, továbbá a felsővezetés nem is tekinti célnak a 'dolgozók' pontos ismereteit vagy a tisztánlátást!<br />
- munkakörök értékének meghatározása<br />
Amit majd azok határoznak meg, akiknek az adott munkakörök zöméről még csak halvány lövésük sincsen (ismét utalnék a szakemberek és technikusok eltűnésére a piacról)<br />
- teljesítmény értékeléssel összekötött béremelési rendszer<br />
Elmélet! Tapasztalat, hogy a vezetés akkor nyúl a bérekhez, amikor már késő! Folyamatos 'tűzoltás' jellemzi a vezetői gondolkodást.<br />
- teljesítményértékeléssel összekötött jutalom rendszer<br />
Elmélet! Egy hónapos tapasztalat, hogy kihirdetett jutalmat is lefújnak, ha nem jön össze az 'üzemanyagkártya' vagy a januári 'csapatépítő tréning' a nyakkendőknek!<br />
- egyértelmű és átlátható mozgóbérrendszer<br />
Elmélet! Sajnos többéves tapasztalat, hogy a mozgóbér kiszámítását, annak meghatározását misztifikálják és csak a végeredményt közlik 'bináris' módon (van-nincs)! A teljesülés feltételei pedig követhetetlenek a 'dolgozó' számára.<br />
- célfeladatok teljesítéséhez kötött prémium rendszer<br />
Szinte nem is ismer 'célfeladat' fogalmat a középvezetői réteg! Az 'ezért tartunk, ezért fizetünk' szlogenek mellett a másik alapvető érv, a 'hatékonyság' hangsúlyozása. Amire a 'dolgozók' azt a bizonyos 'lámpást...' szokták emlegetni!<br />
- a bérről és juttatásokról rendszeres megbeszélések<br />
Nem gyakorlat, sőt! KIZÁRTNAK tartom a jelenlegi közép- és felsővezetői állományokkal! És ezen sajnos tréningek ('coaching' - milyen szép új fogalom, nyakkendők és kiskosztümök imádják) sem fognak változtatni. Hosszú évek alatt kialakult gondolkodásmód, 'attitűdök' nem változtathatóak meg. Kommunikációs trükkökkel át lehet hidalni ezt a szakadékot, de a folyamatos hazudozást már a legalsóbb munkavállalói szegmensben is egyre gyakrabban szúrják ki! A szakemberek (szakmunkások, technikusok, üzemmérnökök) versenyképes és jó képességekkel és LEHETŐSÉGEKKEL rendelkező része pedig már ítéletet is hozott ezek fölött! Elhagyta ezt a munkaerőpiacot. Volt kollégám egyik érve szerint nem a bér és a körülmények változása miatt volt értelme otthagyni az országot! Hanem az emberek (értsd: vezetők) miatt! Ezek a vezetők NEM fognak megváltozni! Talán csak megtanulnak folyamatosan és profi módon hazudni!<br />
Kamp.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/02/13/a_munkanelkuliseg_szemelyisegrombolo_hatasa_a_fiataloknal/full_commentlist/1#c27219958
Válasz erre: A munkanélküliség személyiségromboló hatása a fiataloknál
2015-06-02T21:47:44+02:00
2015-06-02T21:47:44+02:00
Voldi
http://blog.hu/user/114298
Én is ebben a helyzetben vagyok...
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971957
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T10:53:54+01:00
2014-11-04T10:53:54+01:00
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt)
http://blog.hu/user/911145
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem?full_commentlist=1#c24970589" class="reply_nick_464558" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24970589 );">@flash.gordon</a>: <br />
Szerintem magázódva is lehet pontosan ugyanolyan pofátlannak lenni, mint tegeződve.<br />
<br />
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem?full_commentlist=1#c24970715" class="reply_nick_15881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24970715 );">@Hoppácska</a>: <br />
Ott a pont, mondjuk pont kölcsönös magázódás az egyetlen, ahol hülyén jön ki a nénizés, bácsizás, mert kölcsönös tegeződésnél például nem jön ki hülyén.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971915
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T10:53:12+01:00
2014-11-04T10:53:12+01:00
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt)
http://blog.hu/user/911145
Ja, és az is kínos tud lenni, mikor egy 60 körüli, még nem nyugdíjas ember tegez, és nem tudom, hogy most ez csendőrpertu, vagy pertu akar lenni a részéről. Tudom, hogy a visszategeződés ilyenkor a korrekt, mert nekem nem egy gyerekkoromban megismert bácsi az illető, és az ő részéről inkorrekt lenne a csendőrpertu, de mégis én érzem magamat rosszul, ha nem veszi jó néven a visszategeződést.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971871
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T10:51:23+01:00
2014-11-04T10:51:23+01:00
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt)
http://blog.hu/user/911145
Nos, kezdjük azzal, hogy nekem például nem 7-6 éves koromban tanították meg a magázódást, mert pl. az óvónénit is magázni kellett.<br />
<br />
A gond viszont azzal van, hogy még viszonylag fiatal felnőttként az ember rendszeresen eltérő normákba és elvárásokba ütközik, nem lehet előre kiszámítani, hogy adott személyt hogyan szólítsam meg, hogyan köszönjek neki, mert van aki tegeződést várna, és a magázódásra megsértődik, vagy magázódást vár el, és a tegeződésre megsértődik. Ez nálam sokszor komoly frusztrációt okoz, mert ugyan nekem teljesen jó bármilyen megszólítás, de amúgy sem vagyok jó kommunikációban, és eleve bátortalan vagyok, az ilyen dolgok csak még bátortalanabbá tesznek, sokszor félek, hogy bunkónak tartanak. Nem csak a tegeződés-magázódás ilyen, hanem pl. a nőknek köszönés, van akinek a "kezét csókolom" az elvárt, és a "jó napot" az már bunkó. Vagy ha egy idősnek tűnő hölgynek "csókolom"-al köszönök, a hölgy meg fiatalabbnak érzi magát, ezért megsértődik. Súlyosbítja a dolgot, hogy az emberek nem megmondják, hogy ezt sértőnek érzik, hanem magukban megsértődnek, és onnantól elvágtam magamat náluk, hátulról fúrnak, ahol tudnak.<br />
<br />
Igazából ezért gondolom, hogy jobb lenne, ha csak egy fajta lenne, teljesen mindegy, hogy az magázódás vagy tegeződés. Mostanában a tegeződés terjed el jobban, szóval lehet tőlem az.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971585
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T10:28:46+01:00
2014-11-04T10:28:46+01:00
jet set
http://blog.hu/user/384788
Ha Istent tegezem, akkor miért magázzak bárkit is? :-)<br />
Az egyetemen az egyik tanár úgy oldotta meg a kis távolságtartást, hogy "Tanárúr" lett a neve, tehát nem illett azt mondani, hogy "Józsi, nézz ide!", de azt igen, hogy "Tanárúr, nézz ide!"
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971273
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T09:49:30+01:00
2014-11-04T09:49:30+01:00
Mérnork
http://blog.hu/user/302753
"Általános iskolai tanító ismerősöm kérdezte, mit tegyen? - a tanítványainak a szülei közül, a legtöbben tegezik őt. Szeretné a három lépés távolságot fenntartani a szülőkkel, hogyan lehetséges ez ebben a viszonylatban?"<br />
De rühellem az ilyen modoros idiótákat. Nem ilyen marhaságokkal kéne megpróbálni tekintélyt szerezni.<br />
Néni - bácsizásról, azt mondjuk lehet viccesen is, volt hogy majd 20 évvel idősebb kollégám bácsizott engem, miközben tegeződtünk.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24971223
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T09:47:49+01:00
2014-11-04T09:47:49+01:00
Jumbóka
http://blog.hu/user/54504
Nyilván ebben a kérdésben sem lehet "Á"-t vagy "B" mondani, minden közeg más és más "rugalmasságot" kíván. Ha lehet én előnyben részesítem a tegeződést, de egy biztos. Tegeződve is lehet udvariasan beszélni, és magázódva is el lehet küldeni a másikat melegebb éghajlatra. Tehát nem ezen múlik...
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970715
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T08:31:25+01:00
2014-11-04T08:31:25+01:00
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan)
http://blog.hu/user/15881
Emberek, a magázódás nem egyenlő a nénizéssel!<br />
Attól, hogy magázol egy idősebb nőt, még nem kell feltétlenül nénizned, illetve attól, hogy egy hetvenéves ember megengedi neked, hogy tegezd, még nem kell lemondani a bácsizásról.<br />
<br />
Mellesleg helyesírásilag át kéne nézni ezt a cikket.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970933
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T08:30:04+01:00
2014-11-04T08:30:04+01:00
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan)
http://blog.hu/user/15881
<a href="http://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem?full_commentlist=1#c24970589" class="reply_nick_464558" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24970589 );">@flash.gordon</a>: <br />
"De az tény, amit a cikk is jól érzékeltett, hogy sokszor csak megérzés alapján lehet eldönteni, hogy kit tegezzen sz ember és kit nem."<br />
A fanciáknál ezért jobb, ott nincs gond a magázásból, vagy éppen a köszönésből: akár két óvodás is köszönhet egymásnak úgy, hogy "Bon jour"...
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970589
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T06:57:53+01:00
2014-11-04T06:57:53+01:00
flash.gordon
http://blog.hu/user/464558
Fontos a magyarban a magázás. Sok ember többet megenged magának tegezodve mint magazodva. De az tény, amit a cikk is jól érzékeltett, hogy sokszor csak megérzés alapján lehet eldönteni, hogy kit tegezzen sz ember és kit nem. Ez sok emberben gatlast szülhet ezért inkább nem kommunikál.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970511
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T06:56:08+01:00
2014-11-04T06:56:08+01:00
funfun
http://blog.hu/user/123963
Nem értem, miről szól a poszt azon kívül, hogy leírja a tegeződésből-magázódásból eredő problémákat. Legalább egy szubjektív javaslat lett volna benne - jó megoldás úgysincs.<br />
Egyébként pont az egészségügy az, ahol legnagyobb divat a nénizés, bácsizás - ugye milyen rosszul esik a recepciós néninek, ha néninek szólítják! És a kedves beteg, a mondjuk 60 éves Kovács bácsi, vagy Kiss néni? Miért nem divat a Kovács úr? Nők udvarias megszólítása egyébként is probléma: Kissné asszony? De akkor is: tessék leszokni a nénizésről, bácsizásról.<br />
Másik terület a sajtó: a 60 éves nénit megharapta a kutyája. Aha, de Medveczky Ilona nem néni, a 70 feletti színésznők sem nénik, Tordy Géza sem Tordy bácsi ha cikket írnak róla. Szóval van mit helyre tenni.<br />
Az is furcsa, a poszt szerinti tanítónő 3 lépést akar tartani a szülőkkel. Miért is? Ezt sem értem egészen.<br />
A csendőrpertu egyébként nagyon gusztustalan és modortalan dolog, ha mondjuk egy kórházban a főorvost magázzák, ő meg tegezi a fiatal orvosokat, nővéreket. Konkrétan hallottam, én voltam zavarban vizit alatt. Ha valaki nem hajlandó munkatársainak, beosztottjainak megengedni, hogy tegezzék, akkor magázza ő is a többieket. Elvégre nem őriztek együtt disznót a 20 éves gyakornokkal sem, akit egy hónapja még nem ismert.<br />
A csendőrpertura egyetlen mentség van szerintem, ha valakit gyerekkora óta ismer egy felnőtt, mondjuk a szomszéd néni, akkor még elfogadható, hogy a 40 éves felnőtt magázva köszön a 70 évesnek, aki viszont tegezi őt.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/11/03/tegezve_konnyebb_vagy_megsem/full_commentlist/1#c24970329
Válasz erre: Tegezve könnyebb - vagy mégsem?
2014-11-04T06:53:36+01:00
2014-11-04T06:53:36+01:00
padlogaz
http://blog.hu/user/704002
abszolut tegezes parti vagyok, de nehogy mar a peldakban tobb helyen szereplo suttyo neveletlensegekre pont az egyseges tegezodes legyen a megoldas (adjon feloldozast).
https://kovacstunde.blog.hu/2014/02/17/europa_az_oreg_kontinens_oregedo_tarsadalmanak_nehezsegei/full_commentlist/1#c21733420
Válasz erre: Európa az öreg kontinens öregedő társadalmának nehézségei
2014-02-21T19:57:35+01:00
2014-02-21T19:57:35+01:00
Gábor Kovács 32
http://blog.hu/user/799941
Európa öregedő társadalmaiban egyre több keletről beáramló fiatal segíti a .dinamizmus megőrzését. Ennek jó, vagy<br />
kedvezőtlen hatása csak később lesz mérhető. Ha párhuzamos társadalmak épülnek az etnikai születések arányainak változása következtében ez divergensé teheti az adott ország társadalmát.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/02/13/a_munkanelkuliseg_szemelyisegrombolo_hatasa_a_fiataloknal/full_commentlist/1#c21733414
Válasz erre: A munkanélküliség személyiségromboló hatása a fiataloknál
2014-02-21T19:56:38+01:00
2014-02-21T19:56:38+01:00
Gábor Kovács 32
http://blog.hu/user/799941
A joggal áhított szabadság e súlyos árnyoldala készületlenül és váratlanul nehezült ránk. Személyiség romboló hatása maradandó lelki sérüléssel is járhat. Keresni kellene a gyógyítás módját, és minél előbb megtalálni mielőtt társadalmi méreteket ölt.
https://kovacstunde.blog.hu/2014/02/10/az_agyafurt_modszerek_ideje_lajart/full_commentlist/1#c21650520
Válasz erre: Az agyafúrt módszerek ideje lajárt
2014-02-10T12:54:42+01:00
2014-02-10T12:54:42+01:00
Kovács Tünde
http://blog.hu/user/799270
A jó üzleti kapcsolat a korrekt eladói és vevői magatartáson alapszik, ahol természetes, hogy mindenki a saját érdekeit akarja érvényesíteni, oly módon, hogy ezt a másik fél tudomására hozza.